Otel Rezervasyonu *Avrupa’ da Araba Kiralama Detayları * Spontene Bir Tatil Sonrası Notlar * Supernicevisit

image_4637

Spontene bir tatil sonrası notlar: otel rezervasyonu/ Avrupa’ da araba kiralama detayları/ Otobanlar

Hava şahane. Bahar Avrupa’ ya gelmiş, doğa canlanmış… Hava çok güzel kokuyor. Avusturya’ dan araba kiralayarak 5 günlük bir seyahate çıkıyoruz. Yollar bizi nereye götürürse. Planımız yok. Sadece belli bir yönümüz var. Sahile doğru gitmeye karar veriyoruz. Ama hepsi bu kadar.

Ve Sonuç:

5 GÜN, 8 ŞEHİR, 2150 KM

Viyana’ dan başlayıp, Graz, Maribor, Ljubjiana, Trieste, Venedik, tekrar Trieste, Opatja, Rijeka ve Viyana ile tamamlanan bir yolculuk.

Birçok supernicevisit takipçisi, son dakika nasıl otel bulduğumuzdan, nasıl araba kiraladığımıza, otobanların nasıl kullanıldığına kadar tüm detayları öğrenmek istiyor.

İşte Spontene seyahatimizin organizasyon detayları:

hotelscombined vienna

Otel Rezervasyonu:

Otel rezervasyonlarımızı hep son dakika yaptık. Yol bizi nereye götürdüyse. Genelde bütün gün gezdikten sonra, akşam 17:00 gibi bir kafede kahvemizi yudumlayıp bir yandan dinlenirken, bir yandan da kafenin internetine bağlanıp otel rezervasyonlarımızı yaptık. Otel rezervasyonları için HotelsCombined adlı siteyi kullanıyoruz. Çok rahat ve çok pratik kullanımı var. En önemlisi de çok uygun fiyatlara  ve güvenli bir şekilde otel rezervasyonları yapabiliyoruz. İçimiz HotelsCombined den dolayı rahat olduğundan, rezervasyonları son dakikaya bırakmak bizim için hiç sorun olmadı.

viyana hotelscombined

Avrupa’ da Araba Kiralama:

Avrupa’ da araba kiralamak çok kolay. Seyahatinizden önce online sitelerden arabanızı çok rahat bir şekilde kiralayabilirsiniz. Tavsiyem, bookingcar, rentalcars gibi sitelerden kiralamanız. Bu sitelerde tüm araba şirketleri bulunuyor ve bu siteler sizin istekleriniz doğrultusunda hangi arabanın hangi şirketten daha uyguna kiralayabileceğinizi gösteriyor.

Ben bu siteler üzerinden araç kiralarken, her zaman ek sigorta da alıyorum. Çizik mi oldu, camı mı çatladı? … Herşey sigorta kapsamında oluyor. Bu rahatlık için günlük 7-8 Euro daha fazla ödüyorsunuz.

Biz bu seyahatimizde, Avusturya’ dan arabamızı kiraladık. Aldığımız yere geri bırakmak üzere… Aman dikkat araba sigortaları Doğu Avrupa ülkelerinde geçerli değil: Mesela Çek Cumhuriyeti, Slovenya, Slovakya, Hırvatistan gibi ülkelere gidecekseniz,günlük ekstra para ödüyorsunuz. Oralarda daha fazla  vaka olduğundan…Ben rica minnet bol çene, hiç bir ek ücret ödemeden sigorta kapsamına kabul ettirdim. :)

Otobanlar:

Avusturya otobanları 2 bazen 3 şerit, hız sınırı max 130. bazen 100 km/h Aman çok dikkat edin. Hep radar var. Gerçi radarların yeri belli bizdeki gibi, bugün orda yarın burda değil. Ve Radardan önce uyarı oluyor. Yavaşla Radar var diye. Avusturya’ dan araba kiraladığımız için, Avusturya otobanları’ nın yıllık ücreti ödenmişti. Avusturya içinde otobanlara herhangi bir ücret ödemedik.

Slovenya otobanları için Slovenya‘ ya geçerken, Avusturya sınırındaki benzenlikten, 15 Euro ücret karşılığında 1 haftalık Vignette aldık. Aldığınız yapışkanlı kartı mutlaka arabanızın camına yapıştırmalısınız. Otoban girişlerinde karttan bişey çekilmiyor. Ancak polis baktığında Vignettenizi camda yapışık görmek istiyor. Yoksa ceza.

İtalya’ da ise otobanlarda gişe var. Gişeye gelince dışarı çıkmış bir bilet göreceksiniz. Onu alın. Bu biletin üzerinde hangi noktada otobana giriş yaptığınız yazıyor. Otobandan çıkış yaptığınız yerde ise ödemenizi yapıyorsunuz. Fiyatlar biraz pahalı. Mesela 200 km otoban kullanınca yaklaşık 15 Euro ödüyorsunuz.

Hırvatistan’da İtalya gibi gişeler var. Ancak İtalya’ nın aksine uygun fiyatlı. Bu arada Hırvatistanda hiç radar görmedim.

vienna hotelscombined

Navigasyon:

Yolları, tabletimize yüklü olan Navigon programı sayesinde bulduk. Muhteşem bir program. GPS. Offline çalışıyor. Size çeşitli yol alternatifleri veriyor ve tam ön gördüğü saatte varış noktanıza ulaşıyorsunuz.

Sonuç mu?

Otel rezervasyonu için Hotelscombined sayesinde, kiraladığımız rahat bir araba ve navigasyonumuz sayesinde 5 günde, 8 şehri gezip, toplamda 2150 km yol yaptık. Çok rahat, konforlu ve keyifli bir tatil oldu

Görüşmek üzere

supernicevisit

Yazar hakkında

yorum yok

Kasablanca gezimiz

Fas gezimizin 3. ayağı olan Kasablanca için Fes’ten yola çıktık. Tren’ e atladığımız gibi Kasablanca’dayız. Tren çok rahattı! Ancak! Dikkat etmeniz gereken bir durum var. Tren ...